Pagina's

maandag 18 mei 2015

Vliegengaas, muskieten gaas, muggen gaas, monteren voor uw deur doe je zo!gen

Gaas of stroken , monteren voor uw deur doe je zo!


Stappen plan voor de montage:

instructies,


  1. Pak de onderdelen uit de verpakking en controleer of alle onderdelen er inzitten.

      1. Klittenband

        • Klemstrook

          • Lamellen

             

            A) Met een meet lint of meetstok controleer je 2 keer de breedte maat van de deur waar de hor lamellen voor komen? Schrijf deze op een aantekening formulier.

            B) Met een doekje of spons maakt u de oppervlakte vet en stof vrij!! Dit is erg belangrijk om de plak strip goed te laten hechten!

            Anders valt na verloop van de tijd uw strip met lamellen naar beneden.Of laat gedeeltelijk los.

            C) I.p.v. de aanwijzing op de verpakking heb ik gekozen om  de zwarte klemprofiel niet direct te plakken. Dit om keuze 1: niet voor permanente bevestiging te kiezen, maar tijdelijke montage keuze 2!

            Waarom? Als de winter komt is het niet noodzakelijk deze lamellen te laten hangen. Ik haal deze in eind oktober eraf en in de lente van het volgende jaar plak ik ze er weer op. April / mei is vroeg genoeg.

            D) Als ik op een schone vloer de strip heb gelegd bevestig ik de klittenband op de deur en de andere strip klittenband op de klemstrook. 

            E) Inkorten mag u doen!! Ik doe dit niet, omdat waarschijnlijk de bevestiging tijdelijk is en in een andere woning heb ik deze wederom nodig. En de breedte van de toekomstige deur is nog niet bekend.

            F) De eerste strook leg ik al staande bij de deur in de klemstrook en kijk hoe ver ik de lamellen moet doen uithangen en klik daarop de strook dicht en laat de rest gaas uithangen. 

            G) Leg de strook gaas nr 1 met de klemstrook op de vloer en goed recht uitrekken. Plaat overlappend de stroken 2,3 en 4 er nu ook in voor af wel de tijdelijke bescherming aftrekken van het interne klemstrook gedeelte om een goede hechting te verkrijgen.

            H) Ik heb als tip een aantal was knijpers gebruikt om de verzwaarde delen onderaan de stroken te koppelen zonder dat ze verschuiven. Het doel hier achter is de zekerheid dat u de juiste lengte behoudt.

            I)  Druk vervolgens gecontroleerd de klemstrook dicht door van links naar recht of andersom centimeter naar centimeter  met druk op de gaas deel op de plakstrook om zo strak en netjes resultaat te boeken.

            J) Uiteindelijk plaats u net als ik heb gedaan de klemstrook op het klittenband hecht systeem.

            K) Resultaat = mooi


            Raamfolieexpert / raamfolie aanbrengen 

            in het volgende blogger nieuws.


             


       


Geen opmerkingen:

Een reactie posten